Den nya versionen av Vera, 1.3.0.1, kräver ett nyare operativsystem än tidigare, Windows 10. Därför har vi uppdaterat systemkraven för Vera.
För att du ska kunna använda Vera ställs följande systemkrav:
Din databas finns på hårddisken i mappen C:\Användare\[anv.namn]\AppData\Roaming\Jordbruksverket\VERA. Innan du ska uppgradera operativsystem behöver du ta en kopia på filen Vera.db och spara den på ett annat ställe än din hårddisk. Filen innehåller dina kunder. När du byter operativsystem försvinner det du har sparat på hårddisken.
Om du har problem i Vera behöver du kontakta Verasupporten. Oftast behöver du bifoga din databasfil och din logfil för att vi ska kunna felsöka. Du behöver också berätta var i Vera problemet uppstår, i vilken kund och i vilket alternativ.
Kontaktuppgifter till Verasupporten
E-post: vera@jordbruksverket.se
Telefon: 036-15 64 80, öppet vardagar mellan kl. 9-11
Senast uppdaterad: 22 juni 2023