Du som är rådgivare registrerar dina rådgivningar i Greppa admin. Du kan även skicka in företagets fakturaunderlag till länsstyrelsen.
Syftet med Greppa Näringens administrativa system Greppa admin är att:
I systemet kan du som rådgivare registrera dina rådgivningar, mata in rådgivningsplan och importera exportfiler från Vera. I systemet kan du sedan skapa fakturaunderlag med de rådgivningar du ska fakturera. Länsstyrelsen granskar och godkänner rådgivningarna i Greppa admin.
Observera att fakturering till länsstyrelsen inte sker automatiskt i detta system. Greppa Näringens administrativa system ger dig däremot en möjlighet att skicka in underlaget till fakturan och få det godkänt direkt i systemet.
Det går bara att lägga in en start-modul per lantbrukare, men i vissa lägen kan man behöva lägga in två. Detta gäller till exempel vid generationsskifte på lantbruk som drivs som aktiebolag där den nya brukaren fortsätter med samma SAM-nummer. Behöver du göra en ny startmodul på en sådan här gård så kan du istället välja 1Ab i listan i Greppa admin. Du registrerar en 1Ab på samma sätt som en 1Aa men den går bara att lägga till om det redan finns en 1Aa eller 1A på gården sen tidigare.
De uppgifter om dig som finns registrerade används av projektets parter – Jordbruksverket, Länsstyrelserna och LRF – för uppföljning av utförd rådgivning och kursdeltagande, till exempel i samband med upphandling och nöjdhetsundersökningar. De används även för att kontakta dig rörande rådgivning, kommande utbildningar och annan information som rör projektet Greppa Näringen. Uppgifterna behandlas elektroniskt och vi lagrar dem i enlighet med vad som gäller för myndigheters arkivhantering.
Läs mer om vad som krävs för att du ska få inloggning till GNW-adm.
Kontakta vår support på e-post greppaadmin@jordbruksverket.se
Senast uppdaterad: 02 september 2024